FAQS

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Spørgsmål om hjemmesider

Er vi et godt match?

Dette er noget af det vigtigste ved et samarbejde, for begge parter!

Vi får helt klart det bedste resultat ud af dit projekt, hvis vi klikker på den rigtige måde.

Til at starte med, vil jeg anbefale at du tager et kig igennem mit portfolio, hvor du kan se hvem jeg har arbejdet sammen med og hvad jeg har lavet med mine forskellige kunder.

Hvis du stadig ikke er sikker, er du velkommen til at kontakte mig så vi kan tage en snak om hvad det er du søger, hvad jeg tilbyder og hvordan de to sider kan passe sammen.

De kunder jeg vælger at arbejde med

  • Forstår at design-processen er vigtig og tager tid.
  • Er villige til at udvide sine horisonter, modtage og give konstruktiv kritik og er klar til at potentielt at få udfordret eventuelle forudindtagelser.
  • Stoler på min erfaring som web designer.
  • Respekterer min tid og mine priser.
  • Forstår at denne proces er et samarbejde, hvor der er deadlines der skal overholdes for begge parter.

Kan jeg selv opdatere min hjemmeside?

 Absolut! Det er, efter min mening, en af de vigtigste steder jeg adskiller mig fra andre webdesignere.

Det er min overbevisning at en hjemmeside er en dynamisk ting der hele tiden bliver opdateret og ændret – jeg laver ændringer på min egen side mindst én gang om ugen!

Med tiden kan det blive en dyr fornøjelse at få andre til at gøre.

Når et projekt er afsluttet får mine kunder en manual til deres hjemmeside, så du let kan holde din hjemmeside opdateret og lave de ændringer og rettelser du ønsker.

Kommer der flere udgifter oveni?

Prisen for at få designet og bygget en hjemmeside er kun en del af det at have en hjemmeside, men… Jeg laver hjemmesider på WordPress der er en gratis Open Source Software, hvilket er med til at holde omkostningerne nede.

På andre platforme kan du let betale op til 200,- om måneden og stadig skulle betale for de samme ting der kommer oveni det at have en WordPress-hjemmeside, som f.eks. gebyrer de gebyrer NETS, PayPal eller Stripe opkræver.

Med WordPress er den eneste løbende udgift for en typisk hjemmeside prisen for hosting og domæne.

Hosting kan koste lige fra 19,- om måneden og opefter, alt efter hvilken hosting-plan du vælger og hvad den inkluderer. Som eksempel kan nævnes, at nogle hostingservices gratis inkluderer SSL-certifikater mens andre kun tilbyder dem mod en årlig ekstra betaling. Det kan også være at du hellere vil have din hjemmeside hosted på en privat server, hvilket kan være en fordel når det kommer til hastighed, sikkerhed og søgemaskineoptimering, men det kan også være, at du slet ikke har brug for så meget ekstra. Det er en beslutning der skal tages på baggrund af lige netop dit projekt, og jeg vil gerne hjælpe dig med at finde den løsning der passer dig allerbedst.

Med hensyn til domæner, så varier prisen også. Et .dk-domæne koster 50,- årligt mens et .com-domæne koster 99,- årligt. Nej, det er ikke de store udgifter, men det er noget der alligevel skal med i overvejelserne.

Jeg vil også anbefale, at du får en email med dit domænenavn, og igen kommer prisen an på, hvilke services der er med i din hostingaftale. Mange steder kan du få 1 eller 2 emailkontoer med gratis, andre steder får du uendeligt mange med, og igen andre steder, skal du betale for hver enkelt emailkonto.

Hvilken platform/CMS bygger du på?

Jeg bygger udelukkende på WordPress, og det er der flere grunde til at jeg gør. Den korte forklaring er, at WordPress er en stærk og fleksibel løsning der let kan skaleres i takt med din virksomhed.

Kan du lave en kopi af en anden hjemmeside jeg godt kan lide?

Det korte svar er: nej.

Det lange svar er, at det er ikke det jeg laver. Det er ikke bare uetisk, det er også en dårlig forretning for dig. Alle hjemmesider jeg laver, er designet til din virksomhed og din målgruppe. Dette sikrer at din virksomhed kan skille sig ud og at din branding er din.

Som en del af den indledende konsultation får du muligheden for at dele eksempler på hjemmesider du kan lide, og i løbet af designprocessen holder jeg disse siders atmosfære og ’fornemmelse’, fremfor designet, i tankerne.

Der er én undtagelse til denne regel: Er der tale om din egen hjemmeside der skal flyttes fra et CMS (Content Management System) til et andet, vil jeg gerne lave en så tro kopi som mulig, så du kan beholde dit design og dit brand.

Kan jeg betale i rater?

For alle hjemmeside-pakker modtager jeg betaling via bankoverførsel i rater af:

  • 50% depositum for at sikre plads til dit projekt.
  • 25% betaling inden vi går i gang med 2. stadie.
  • 25% betaling inden hjemmesiden går i luften

I nogle tilfælde kan jeg dele betalingen op i 4 rater over 8 uger, eller finde en bedre løsning for dig. Dog gælder det stadig, at den sidste del af betalingen skal være betalt inden hjemmesiden går i luften.

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved fortsat brug af siden, accepterer du brugen af cookies.  Læs mere